Arie Harteveld met voorkeurstemmen gekozen

Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 23 maart 2018 om 11:12

Arie Harteveld met voorkeurstemmen gekozen

Arie Harteveld (65) is met voorkeurstemmen gekozen in de raad van de gemeente Nunspeet. Het aantal stemmen dat op hem is uitgebracht is meer dan de benodigde 25% van de kiesdeler. Arie kreeg 182 stemmen. Dat is twee meer dan hij nodig had om rechtstreeks verkozen te worden. Hoewel Arie op de 8e plek op de kandidatenlijst stond, passeert hij nu de kandidaten die voor hem op de lijst stonden en de voorkeursdrempel niet haalden. Dat betekent dat Jennifer Elskamp niet verkozen is. Zij kreeg 175 stemmen. Wij feliciteren Arie met zijn verkiezing en leven mee met Jennifer, voor wie dit een teleurstelling is.

Dit is de volgorde waarin de kandidaten van de ChristenUnie nu verkozen zijn: 1. Ingrid Slaa (1477). 2. Kees Smit (332). 3 Arie Harteveld (182). 4. Evert Leusink (174). De kandidaten die de voorkeursdrempel niet haalden, krijgen in volgorde van hun positie op de lijst een zetel toegewezen. Dat betekent dat Jennifer op plaats 5 komt. Met de verkiezing van Arie Harteveld telt de fractie van de ChristenUnie nu twee Nunspeters, een Elspeter en een Hulshorster. Jennifer gaat meedraaien in de steunfractie.