Kinderen tellen mee in Nunspeet

FOTOBLOG - Jennifer Elskamp1
Door Jennifer Elskamp op 30 januari 2019 om 21:16

Kinderen tellen mee in Nunspeet

We zijn blij dat het College naar aanleiding van onze vragen heeft besloten om kinderen meer te gaan betrekken bij de politieke besluitvorming in Nunspeet. Steunfractielid Jennifer Elskamp: “Kinderen worden snel vergeten als het gaat om politieke onderwerpen, terwijl zij juist enorm waardevolle input kunnen leveren door hun onbevangen blik op de wereld.”

Het college onderschrijft onze mening van harte: “Wij vinden onze burgers, en dus ook kinderen en jongeren, zeer waardevolle gesprekspartners en horen graag hun mening en adviezen over thema’s die hen rechtstreeks aangaan, bijvoorbeeld als het gaat over de inrichting van een speelvoorziening.” Hoe de besluitvorming verder vorm moet gaan krijgen, is nog niet helemaal bekend. De komende tijd wordt dit verder ontwikkeld binnen het beleidsplan preventief jeugdbeleid 2019-2022.

Jennifer Elskamp: “Wat we wel jammer vinden, is dat het college heeft besloten om geen kinderburgemeester aan te stellen. Maar er is een mooie eerste stap gezet zodat de mening van kinderen ook in het politieke hart van Nunspeet te horen zal zijn.”

Labels: , ,