Blij met overgangsregeling voor oud papier

FOTOBLOG - Jennifer Elskamp1
Door Jennifer Elskamp op 28 januari 2020 om 19:54

Blij met overgangsregeling voor oud papier

In de beantwoording van schriftelijke vragen hebben de burgemeester en wethouders toegezegd dat er dit jaar een overgangsregeling komt voor de inzamelaars van oud papier. Daar ben ik blij mee, want dat is goed nieuws voor scholen, vrijwilligersorganisaties en verenigingen.

In november ontvingen inzamelaars een brief van de gemeente met de mededeling dat de inzameling per direct beëindigd moest worden. De abrupte beëindiging van de inzameling zorgde voor gaten in de begroting bij de betrokken partijen. Gemeentebelang heeft hier schriftelijke vragen over gesteld en de ChristenUnie heeft aanvullende vragen gesteld in de commissie maatschappij en middelen.

We hebben verschillende organisaties en scholen gesproken en zijn onder de indruk geraakt van de inzet van vrijwilligers en de goede doelen die gesteund worden met de opbrengst van oud papier. We zijn blij dat het college de organisaties en scholen tegemoet komt met een overgangsregeling. Dat geeft betrokkenen de tijd om na te denken over de toekomstige financiering van de goede doelen.