ChristenUnie kiest uit zeven kandidaten

Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 1 juli 2020 om 16:02

ChristenUnie kiest uit zeven kandidaten

Er hebben zich zeven kandidaten bij de ChristenUnie gemeld om het stokje van wethouder Gert van den Berg over te nemen:  vier mannen en drie vrouwen. Een selectiecommissie maakt de komende weken een keuze uit deze kandidaten. Voorzitter Nico Schipper: “We zijn positief verrast door de respons, omdat we de vacaturetekst alleen binnen de kring van onze leden hebben verspreid. Ik word enthousiast van de betrokkenheid vanuit onze achterban en vooral ook van het niveau van de kandidaten.”

Drie van de kandidaten komen uit Elspeet, twee uit Nunspeet en twee van buiten de gemeente: “Het is mooi om te zien dat zoveel mannen en vrouwen met bestuurlijk talent zich in willen zetten voor onze gemeente. Laten we niet vergeten dat Gert een lastige portefeuille heeft. Er speelt bijvoorbeeld nogal wat rond de jeugdzorg. Het getuigt van lef om die uitdaging op te pakken.”

De ChristenUnie streeft ernaar om voor 10 september a.s. een kandidaat voor te dragen aan de gemeenteraad. “Maar we laten ons niet opjagen. We nemen de tijd voor een zorgvuldig selectieproces. De vakantieperiode breekt straks aan en de eerstvolgende reguliere raadsvergadering staat pas gepland op 24 september”. Naast kandidaten voor het wethouderschap is de ChristenUnie ook al druk bezig met de werving van kandidaat-gemeenteraadsleden voor de periode 2022-2026. “De aanmeldingstermijn daarvoor sluit op 20 juli. Ook voor de gemeenteraad hebben zich al kandidaten gemeld. Dat is mooi, want het is belangrijk dat er elke keer ook weer mensen meedoen die met een frisse blik naar de lokale politiek kunnen kijken.”

Labels: , , ,