Fiets mee langs onze agrariërs

Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 14 februari 2022 om 16:55

Fiets mee langs onze agrariërs

Zaterdagmiddag 26 februari a.s. organiseert de ChristenUnie een fietstocht langs agrariërs in de gemeente Nunspeet , die lokaal geproduceerde producten verkopen. De betrokken agrariërs krijgen de kans om hun producten toe te lichten. Dat is voor deelnemers een mooie gelegenheid om kennis te maken met producten die dicht bij huis gemaakt worden. Duurzaam en vertrouwd!

Raadskandidaat Alice van der Steeg: "In ons verkiezingsprogramma staat het al mooi verwoord: ”Het is belangrijk om te weten waar ons eten vandaan komt. De lokale overheid kan een andere eetcultuur bevorderen door bij te dragen aan meer lokale, biologische en gezondere producten en voedselketens. Met deze fietstocht willen wij als ChristenUnie alvast een aantal agrarische bedrijven onder de aandacht brengen waar onze inwoners lokale producten kunnen kopen."

Voedsel van dichtbij
De bezochte bedrijven vormen een breed pallet van de onderdelen waaruit onze agrarische sector is opgebouwd. De lokale agrarische sector is belangrijk voor de ChristenUnie, want voedsel is een geschenk van God aan de mensen. Als we ons voedsel niet van ver laten komen, belasten we onze leefomgeving minder en ondersteunen we onze lokale ondernemers. We hebben de verantwoordelijkheid om de aarde op een goede manier na te laten aan de volgende generaties. Boeren en tuinders werken aan goed en gezond voedsel en hebben een nauwe verbondenheid met de schepping. De ChristenUnie is trots op onze agrarische sector en heeft hart voor boeren en tuinders. Bij het opstellen van een visie op het buitengebied wil de ChristenUnie dan ook inzetten op een toekomstbestendige agrarische sector.

Fiets mee!
Wilt u meefietsen, stuur dan een e-mailbericht naar info@nunspeet.christenunie.nl. Deelname is gratis; we starten om 13:30 uur bij de Kapel in Hulshorst en daarna fietsen we richting Nunspeet (fietsafstand ongeveer 13 km). Wilt u meedoen met de campagne of meer weten over de standpunten van de ChristenUnie, stuur dan een e-mailbericht naar fractie@nunspeet.christenunie.nl of download het verkiezingsprogramma.

Labels: