Laat schoolkinderen zoveel mogelijk naar dezelfde locatie gaan

FOTOBLOG - Jennifer Elskamp1
Door Jennifer Elskamp op 24 februari 2022 om 20:38

Laat schoolkinderen zoveel mogelijk naar dezelfde locatie gaan

De ChristenUnie is geschrokken van het nieuws dat de leerlingen van de Immanuelschool volgend schooljaar misschien gebruik zouden moeten gaan maken van drie schoolgebouwen. Raadslid Jennifer Elskamp: “We weten allemaal dat er de afgelopen jaren heel veel gevraagd is van kinderen op de basisschool, ouders en leerkrachten. Wat ons betreft is het onacceptabel dat we dit nu vragen van kinderen, ouders en leerkrachten.”

De Immanuëlschool zit momenteel in een dependance aan de Randweg en zal op den duur samen met de Da Costaschool in een kindcentrum (IKC) in Nunspeet-West trekken. De nieuwe Florionschool (de Aventurijn) kan dan plaatsnemen aan de Randweg. Een jaar geleden leek het een goede optie dat de Aventurijn zich alvast zou gaan vestigen aan de Randweg, met twee klassen. Echter zijn de leerlingenaantallen van CNS flink gestegen en is de financiële situatie verbeterd. Daardoor kunnen er meer groepen gevormd worden. Het nieuwe IKC West laat nog een hele tijd op zich wachten. Hierdoor moeten de klassen van de Immanuëlschool straks misschien verdeeld worden over de locaties Immanuelschool, Randweg en Da Costaschool.

En dat is volgens de ChristenUnie onaanvaardbaar. Raadslid Jennifer Elskamp:

In de belofte aan het Nunspeetse kind staat duidelijk dat we het belang van de kinderen voorop zullen zetten. Dan is de verdeling van een basisschool over drie locaties niet te verdedigen. We hebben vragen gesteld aan het college en zullen ons ervoor inzetten dat er recht gedaan wordt aan de leerlingen, ouders en leerkrachten.”