ChristenUnie steunt kanjers van kringlooplandbouw

Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 2 maart 2022 om 13:17

ChristenUnie steunt kanjers van kringlooplandbouw

De ChristenUnie steunt bedrijven die kiezen voor kringlooplandbouw. Dat bleek afgelopen zaterdag tijdens een fietstocht langs boerenbedrijven in de omgeving van Hulshorst en Nunspeet. Kandidaat-raadslid Alice van der Steeg: "De ChristenUnie vindt kringlooplandbouw belangrijk voor onze samenleving en ons landschap. Het is duurzaam! Agrariërs spelen daarin een belangrijke rol. En voor consumenten is het belangrijk om te weten waar het eten vandaan komt. Eten van dichtbij is vertrouwd. En lekker. Met deze fietstocht willen wij als ChristenUnie het belang van de agrarische bedrijven onder de aandacht brengen."

De ChristenUnie bevordert dat producten door consumenten vaker lokaal worden gekocht. ChristenUnie-lid Evert van 't Slot: "Korte lijnen tussen productie en consumptie betekent minder vervoersbewegingen en dus lagere milieubelasting. En ook wordt het begrip tussen boeren en consumenten verbeterd. Kinderen leren bijvoorbeeld dat melk uit een koe komt en niet uit een fabriek."

Veel mooie lokale initiatieven
Voor onze fietstocht hebben we een keuze gemaakt uit de vele lokale initiatieven die er zijn, zoals een bedrijf dat klein blijvende fruitbomen teelt. Gerlof Vinke van CompactFruit: "De mensen willen steeds meer hun eigen fruit verbouwen en een klein blijvend fruitboompje past in iedere tuin. Zelfs op het balkon. De producten zijn ook nog eens lekkerder." De ChristenUnie is enthousiast over de thuisproductie van fruit, omdat het een gezonde manier van leven stimuleert.

De wind in de haren
De ChristenUnie voert campagne op de fiets. Lekker doortrappen met de wind in de haren. Fietsen is gezond en vriendelijk voor de omgeving. De fietsen zijn beschikbaar gesteld door Geniet van Fietsen in Nunspeet. Jennifer Elskamp is er blij mee: "Een fietsende campagne past helemaal bij ons imago: fris en sportief en met hart voor de schepping."

Labels: