Het gaat om mensen

Het gaat om mensendinsdag 28 november 2017 14:57

De ChristenUnie gaat met een bijzonder verkiezingsprogramma de campagne in. Wat kunnen wij voor u betekenen? Dat is de centrale vraag in het programma. Het is op een andere manier geschreven dan onze ‘oude’ programma’s. Niet allerlei politieke thema’s, maar dat wat mensen bezighoudt is de rode draad. Dat is ook de manier waarop wij ons werk willen doen. Het gaat om mensen. Daarin willen wij navolgers van Jezus zijn.

Het programma werd tijdens de ledenvergadering van 23 november 2017 vastgesteld. De programmacommissie heeft een stevig en uitgebreid programma gepresenteerd. Daar was veel waardering voor. De ChristenUnie heeft een duidelijke visie op de samenleving. Niet beginnen met regels, maar bij mensen en hun mogelijkheden! Zij bepalen de kracht van de samenleving. In verbinding met elkaar. Dat is een bijbels principe. Niet alleen verantwoordelijkheid voelen voor jezelf, maar ook voor anderen en voor je omgeving.

Die speerpunten hangen als een grote paraplu boven het hele programma:

1. Iedereen telt mee
    Wij kiezen voor een samenleving waarin iedereen meetelt. Dat betekent in onze ogen ook meedoen. De ChristenUnie staat voor een samenleving waaraan iedereen een bijdrage levert, betaald of onbetaald en jong of oud.
  2. Toekomst voor onze kinderen
    Vertrouwen in de toekomst vraagt om een overtuigde keuze voor de nieuwe generatie. Een gezonde en groene economie is belangrijk. Wij willen een gezonde schepping overdragen aan de volgende generaties.
  3. Samen leven en werken
    Wij willen tegenstellingen in de samenleving overbruggen en benadrukken wat ons verbindt. Een belangrijk thema is burgerschap, verantwoordelijkheid nemen voor elkaar. Wij streven naar verbinding door elkaar te respecteren en samen te werken.

Dit bijzondere verkiezingsprogramma hebben we niet alleen geschreven. Er waren tientallen inwoners uit heel de gemeente bij betrokken. Zij hebben aangedragen wat hen bezighoudt en hun visie gedeeld. Wij hopen dat het programma mede daardoor herkenbaar en relevant is voor de inwoners van alle kernen in onze mooie gemeente. Binnenkort wordt het programma gepubliceerd op deze website.