ChristenUnie Nunspeet wil snellere reparatie rolstoelen

Ingrid raadszaal.jpeg
Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 29 maart 2019 om 21:27

ChristenUnie Nunspeet wil snellere reparatie rolstoelen

Iedereen telt mee in Nunspeet. En niet voor de helft of een klein beetje, maar volwaardig. Dat vinden we als ChristenUnie één van de belangrijkste dingen. En gelukkig gebeurt er in Nunspeet heel veel goeds en moois op dat terrein, maar de afgelopen weken is gebleken dat er nog wel wat verbeterpunten zijn.

Neem het voorbeeld van InteraktContour. Een prachtige club mensen die zich inzet voor mensen met (niet-) aangeboren hersenletsel. We waren echt onder de indruk van zowel de medewerkers als de bewoners die begeleid worden. Het plezier spatte er vanaf. Maar toen we vroegen of we iets voor hen konden betekenen, kwamen we er al snel achter dat niet alles rozengeur en maneschijn is.

Wat blijkt: als er iets kapot gaat aan de rolstoelen van de bewoners, dan moeten die vaak heel lang wachten voordat het euvel gerepareerd is door de externe partij die daarvoor aangesteld is. En dat is een regelrechte ramp voor de bewoners, want geen rolstoel hebben staat gelijk aan immobiliteit. Één bewoner wacht al maanden op een nieuw accu, een andere bewoner heeft na lang wachten net een nieuwe voetensteun binnen en weer een andere bewoner heeft een week op bed moeten liggen, omdat de rolstoel in reparatie was.

Daar schrokken we van. Dat is niet wat wij voor ogen hebben als we het over een inclusieve samenleving hebben. Dus hebben we gisteren aan de bel getrokken en het college vragen gesteld. Want dat er iets moet veranderen, is zo klaar als een klontje.

En dat ziet Wethouder van de Berg gelukkig ook in. Het contract met de huidige samenwerkingspartner Hulpmiddelencentrum wordt voortijdig opgezegd en een nieuwe aanbesteding is uitgezet. Mochten er mensen zijn die specifieke klachten hebben, dan kunnen ze direct contact opnemen met de gemeente, die zich zullen gaan inzetten voor een oplossing.

Wat ons betreft is daarmee de kous af en nemen we contact op met InteraktContour om ze te stimuleren contact op te nemen met de gemeente.

Labels: