Toekomst voor Kulturhus Elspeet

Blog door Webredactie CU Nunspeet
Door Webredactie Nunspeet op 12 maart 2020 om 19:53

Toekomst voor Kulturhus Elspeet

'Er is volop perspectief voor de doorstart van een dorpshuis.' Dat zegt Frans de Lange, de voormalige burgemeester van Elburg, die werd ingschakeld om als onafhankelijk adviseur te bekijken of de Oranjehof samen met andere partijen onderdak kon vinden in het Kulturhus. 'De Oranjehof haakte af, maar er is voldoende draagvlak om leegstand te voorkomen.'

Een oplossing met De Oranjehof is niet gevonden, maar er zijn tal van andere partijen geïnteresseerd in het Kulturhus. Er zijn gesprekken gevoerd met De Zeven Heuvels om dagbesteding en horeca te realiseren. Verder willen de Elspeetse Fanfare, de EHBO, de biljartvereniging en de sjoelclub wel een plek in het dorpshuis. Ook de Da Costaschool meldde zich. 'De huisvestingskosten zijn nog wel een uitdaging,' volgens De Lange.

Een doorstart van het Kulturhus was een grote wens van de ChristenUnie. Elspeet verdient een volwaardig dorpshuis voor alle Elspeters. 'De gemeente kan Elspeet met dit plan het dorpshuis teruggeven.'