Een transparante en integere overheid met stip op de eerste plaats

FOTOBLOG - Arie Harteveld1
Door Arie Harteveld op 12 juli 2021 om 17:46

Een transparante en integere overheid met stip op de eerste plaats

De programma commissie van de CU Nunspeet heeft in de afgelopen weken een peiling
gehouden onder inwoners. Er is gevraagd naar wat zij belangrijk vinden voor de komende
jaren.
Met stip op de eerste plaats staat een transparante en integere overheid.

Open, eerlijk en transparant zijn dat is het advies van de inwoners aan de politiek in Nunspeet. Contact houden met inwoners, met ze praten en ze actief betrekken bij vraagstukken, is wat hierin als advies wordt gegeven. Eerst luisteren, dan keuzes maken. Daarnaast geven meerdere inwoners aan dat zij goed begrijpen dat niet alles kan en dat keuzes maken onvermijdelijk is. Gehoord worden en je betrokken voelen is echter altijd belangrijk geeft men aan.
Daarnaast komt heel duidelijk naar voren dat inwoners zich zorgen maken over de kwaliteit van wonen in de gemeente Nunspeet, ze willen graag dat de politiek zich hard maakt voor voldoende betaalbare woningen voor iedereen. Speciale aandacht zou moeten gaan naar betaalbare woningen voor starters en ouderen.
Verder worden aandacht voor passende ondersteuning, opgroeien en opvoeden en duurzaamheid dichtbij huis ook belangrijke onderwerpen gevonden. De CU Nunspeet zal deze thema’s daarom voorop stellen in haar programma voor de komende jaren.
We praten graag door met inwoners over deze thema’s en zullen per onderwerp een gesprekstafel organiseren. Deze gesprekstafels organiseren we in september, aanmelden kan nu al via vpcununspeet@gmail.com. Graag aangeven over welk(e) onderwerp(en) u wilt meepraten: Een transparante en integere overheid, kwaliteit van wonen, passende ondersteuning, aandacht voor opgroeien en opvoeden en/of duurzaamheid dichtbij huis. We kijken er alvast naar uit u te zien en spreken in september.