Berichten geschreven door Kees Smit

1. 2018 03 KEES HOOFDKOLOM 1
    Door Kees Smit op 8 april 2019

Gemeente, wie zijn de naamgevers van onze straten?

Wie weet nog dat Arthur Briët een belangrijke kunstenaar was? Er is in Nunspeet een wijk met straatnamen van kunstenaars. Een deel van deze kunstenaars heeft in Nunspeet gewoond en gewerkt. Dat weet lang niet iedereen. Ik ontdekte dat tijdens de opening van de prachtige tentoonstelling ‘Arthur Briët, Rembrandt van de Veluwe’. Mensen weten dus ook niet meer waar onze straatnamen naar verwijzen.

2. 2018 03 KEES - Persfoto Kulturhus
    Door Kees Smit op 15 februari 2018

Gemeente, garandeer dorpshuis

De nieuwbouwplannen voor de Da Costaschool bieden kansen voor een combinatie met een ‘nieuw’ dorpshuis voor Elspeet. Dat vindt de ChristenUnie. Een dorpshuis met een grote zaal voor culturele evenementen en ruimte voor maatschappelijke voorzieningen is onmisbaar voor Elspeet. In vragen aan het college van burgemeester en wethouders vragen we om snel een einde te maken aan de onzekerheid over de toekomst van het Kulturhus.

3. 2018 03 KEES HOOFDKOLOM 1
    Door Kees Smit op 8 februari 2018

Provincie, geef ons meer woningen!

De ChristenUnie doet een dringend beroep op Gelderland: ‘Provincie, geef ons meer woningen.’ Het aantal woningen dat de gemeente Nunspeet mag bouwen is te klein om aan de vraag te voldoen. Daardoor vertrekken jongeren en ouderen noodgedwongen naar buurgemeenten. Het doel van het provinciale woonprogramma is het oplossen van knelpunten op de woningmarkt, maar de actuele vraag is groter dan het aanbod. Er zijn in de gemeente Nunspeet 250 extra woningen nodig om aan de vraag te kunnen voldoen.