ChristenUnie wil veilige sleutelkluisjes

FOTOBLOG - Arie Harteveld1
Door Arie Harteveld op 12 februari 2020 om 18:09

ChristenUnie wil veilige sleutelkluisjes

Kwetsbare ouderen met een goedkoop sleutelkluisje naast de voordeur blijken een geliefd doelwit voor inbrekers te zijn. Dat kan natuurlijk niet. Daarom heb ik schriftelijke vragen aan het college gesteld. Het doel van de vragen is om het college aan te sporen om een veilige woningtoegang weer op de agenda te zetten. Het is goed dat ouderen langer zelfstandig wonen, maar dan wel op een veilige manier!

Een paar jaar geleden heeft de gemeente zich samen met Het Venster ingespannen om iedereen een veilige woningtoegang aan te bieden met behulp van plaatselijke aanbieders. Daar was de ChristenUnie erg blij mee. In 2019 bleek echter dat er helaas onvoldoende draagvlak was bij de meeste zorgverleners.

Kort geleden kwam het onderwerp veilige woningtoegang weer in het nieuws door woninginbraken in 't Harde en Wezep. De sleutelkluisjes bij de voordeur waren gesloopt! Dat was voor Omnia Wonen reden om in te grijpen. Dan maar zelf kluisjes met een keurmerk plaatsen. Dat geeft kwetsbare ouderen meer zekerheid dan een goedkoop slot.

Dat nieuws is voor ons aanleiding om het onderwerp ook in Nunspeet weer op de politieke agenda te zetten en daarbij niet alleen huurwoningen, maar ook koopwoningen te betrekken. Iedereen moet veilig kunnen wonen!

Labels: , ,