Blogs per label

1. 2018 08 ARIE - Hoofdkolom verkiezingen
    Blog door Webredactie CU Nunspeet
    Door Webredactie op 23 maart 2018

Arie Harteveld met voorkeurstemmen in de raad

Arie Harteveld (65) is met voorkeurstemmen verkozen in de gemeenteraad van Nunspeet. Het aantal stemmen dat op hem is uitgebracht was meer dan 25% van de kiesdeler. Arie kreeg 182 stemmen. Dat zijn er twee meer dan hij nodig had om rechtstreeks verkozen te worden. Hoewel Arie op de 8e plek op de kandidatenlijst stond, passeert hij nu kandidaten die voor hem stonden en niet de voorkeursdrempel haalden. Dat betekent dat Jennifer Elskamp niet verkozen is. Zij kreeg 175 stemmen. Wij feliciteren Arie met zijn verkiezing en leven mee met Jennifer, voor wie dit een grote teleurstelling is.

2. 2018 08 ARIE - Hoofdkolom versimpelteam
    Door Arie Harteveld op 15 maart 2018

Versimpelteam voor begrijpelijke taal

De regels die de gemeente hanteert zijn soms erg ingewikkeld en de communicatie is onduidelijk. De ChristenUnie wil dat een Versimpelteam toeziet op eenvoudige regels en begrijpelijk taalgebruik. Er zijn nogal wat mensen die moeite hebben met brieven en andere publicaties van de gemeente. Dat is niet zo gek, want de woorden en zinnen zijn veel te ingewikkeld. Daar moet snel verandering in komen.

3. 2018 08 ARIE - Hoofdkolom school
    Door Arie Harteveld op 21 februari 2018

Kindcentrum in Hulshorst nodig

De ChristenUnie pleit voor een Kindcentrum in Hulshorst. Dat hoeft echt niet zo groots en massaal te zijn als de Integrale Kindcentra (IKC) in Nunspeet, maar het is belangrijk dat er hier binnen de school naast een peuterspeelzaal tenminste ook een buitenschoolse opvang is. De voorzieningen in Hulshorst voor gezinnen met kinderen moeten op peil zijn. Als het voor hen niet meer aantrekkelijk is om in het dorp te wonen, heeft dat gevolgen voor de sportverenigingen en de kerk. Er is dan geen aanwas van onderaf meer.

4. 2018 08 TOPBANNER - Arie Harteveld
    Door Arie Harteveld op 30 januari 2018

WOC in Hulshorst is geen luxe

De ChristenUnie pleit voor een wijkontmoetingscentrum (WOC) in Dorpshuis De Wieken in Hulshorst. Het dorpshuis is een ontmoetingsplek bij uitstek. In samenspraak met de buurtvereniging en het bestuur van het dorpshuis moet die functie versterkt worden met voorzieningen op het gebied van zorg en welzijn. De leefbaarheid in kleine kernen is kwetsbaar. Een WOC in Hulshorst is geen luxe, het is een noodzaak om het voor alle generaties mogelijk te maken om in ons dorp te blijven wonen.