Blogs per label

1. 2018 08 ARIE - Hoofdkolom verkiezingen
    Door Webredactie op 23 maart 2018

Arie Harteveld met voorkeurstemmen in de raad

Arie Harteveld (65) is met voorkeurstemmen verkozen in de gemeenteraad van Nunspeet. Het aantal stemmen dat op hem is uitgebracht was meer dan 25% van de kiesdeler. Arie kreeg 182 stemmen. Dat zijn er twee meer dan hij nodig had om rechtstreeks verkozen te worden. Hoewel Arie op de 8e plek op de kandidatenlijst stond, passeert hij nu kandidaten die voor hem stonden en niet de voorkeursdrempel haalden. Dat betekent dat Jennifer Elskamp niet verkozen is. Zij kreeg 175 stemmen. Wij feliciteren Arie met zijn verkiezing en leven mee met Jennifer, voor wie dit een grote teleurstelling is.

2. 2018 08 ARIE - Hoofdkolom verkiezingen
    Door Webredactie op 23 maart 2018

Arie Harteveld met voorkeurstemmen gekozen

Arie Harteveld (65) is met voorkeurstemmen gekozen in de raad van de gemeente Nunspeet. Het aantal stemmen dat op hem is uitgebracht is meer dan de benodigde 25% van de kiesdeler. Arie kreeg 182 stemmen. Dat is twee meer dan hij nodig had om rechtstreeks verkozen te worden. Hoewel Arie op de 8e plek op de kandidatenlijst stond, passeert hij nu de kandidaten die voor hem op de lijst stonden en de voorkeursdrempel niet haalden. Dat betekent dat Jennifer Elskamp niet verkozen is. Zij kreeg 175 stemmen. Wij feliciteren Arie met zijn verkiezing en leven mee met Jennifer, voor wie dit een teleurstelling is.

3. 2018 01 INGRID - Felicitaties
    Door Webredactie op 22 maart 2018

We tellen onze zegeningen!

Vandaag tellen we onze zegeningen en feliciteren we de andere winnaars. Gisteren stemden 3062 inwoners in onze gemeente Nunspeet op de ChristenUnie. Dat zijn er 266 meer dan in 2014. Een forse stemmenwinst! We groeiden van 19,3% naar 20,2%. Daar zijn we enorm blij mee. Bedankt voor het vertrouwen!

Labels:

4. 2018 TOPBANNER - Eenvoudige taal
    FOTOBLOG - Ingrid Slaa
    Door Ingrid Slaa op 18 januari 2018

Verkiezingsprogramma in eenvoudige taal

De ChristenUnie presenteert voor de gemeenteraadsverkiezingen een speciaal programma in eenvoudige taal. De titel is Samen zijn we sterk! Dit programma is bedoeld voor laaggeletterden en mensen met een verstandelijke beperking. De ChristenUnie vindt dat zij volop mee moeten kunnen doen in de samenleving. Ingrid Slaa: ‘Iedereen telt mee. Daarom is het niet meer dan normaal om een verkiezingsprogramma te maken dat voor iedereen leesbaar is.’

5. 2018 VP - 07
    FOTOBLOG - Ingrid Slaa
    Door Ingrid Slaa op 12 januari 2018

De kracht van samen

De kracht van samen. Dat is de titel van ons verkiezingsprogramma. Het is niet zomaar een programma. Het laat zien dat wij geloven in de samenleving. Politiek is geen wondermiddel. De ChristenUnie wil niet alleen vóór de inwoners van onze gemeente aan het werk gaan, maar vooral mét de inwoners. Alleen samen komen we verder.

6. Ingrid Slaa 01
    Door Webredactie op 24 november 2017

Ingrid Slaa lijsttrekker ChristenUnie

De ChristenUnie Nunspeet heeft een nieuwe lijsttrekker: Ingrid Slaa. Tijdens een feestelijke bijeenkomst op donderdag 23 november schaarden de leden van de lokale afdeling zich unaniem achter de voordracht van het bestuur. Ingrid Slaa benadrukte dat zij de aanvoerder is van een enthousiast team van kandidaten: ‘We doen het samen’. De ChristenUnie presenteert de lijst als een verfrissende combinatie van ervaren krachten en aanstormend talent.

7. Training 01
    2018 02 - EVERT 10a
    Door Evert Leusink op 8 november 2017

Beloften of ambities?

Er is nogal wat te doen over verkiezingsbeloften. Politieke partijen maken een slechte beurt. Een dag na de verkiezingen breken ze hun verkiezingsbeloften alweer. Hoe zit dat nou eigenlijk? Dat was de vraag van Vincent Mouw.

De ChristenUnie in Nunspeet gaat in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen alleen maar beloven dat we ons best zullen doen. Meer niet. Dat spreken we af. Dat betekent niet dat we geen ambities hebben. Integendeel. We hebben een heleboel ambities en daar gaan we ook werk van maken. Maar ambities zijn iets anders dan beloften.