Berichten over Column HaH

1. Elspeet 01
    Door Evert Leusink op 21 december 2017

Meer vertrouwen en minder regels

Wat doet de ChristenUnie om Elspeet leefbaar te houden? Dat is de vraag van Gert Holdijk. Hij is ondernemer in Elspeet. Gert ervaart dat de gemeente van bovenaf allerlei dingen bepaalt. Hij wil dat er kansen geboden worden aan burgers en bedrijven, dat de gemeente proactief meedenkt. Hoe kijkt de ChristenUnie daar tegenaan?

2. Hulshorst 01
    Door Evert Leusink op 14 november 2017

Alle huurwoningen energieneutraal

Wat gaat de ChristenUnie er aan doen om bestaande huurwoningen in de gemeente Nunspeet te voorzien van zonnepanelen? Dat is de vraag die Arnold Copier instuurde. Arnold is ambassadeur bij de ANBO, belangenorganisatie voor senioren.

De gemeente maakt prestatieafspraken met woningcorporatie Omnia. Die gaan ook over duurzaamheid. Nederland heeft de ambitie om in 2050 energieneutraal te zijn. Dat gaat natuurlijk niet alleen maar over zonnepanelen. Er is meer nodig.

3. Training 01
    Door Evert Leusink op 8 november 2017

Beloften of ambities?

Er is nogal wat te doen over verkiezingsbeloften. Politieke partijen maken een slechte beurt. Een dag na de verkiezingen breken ze hun verkiezingsbeloften alweer. Hoe zit dat nou eigenlijk? Dat was de vraag van Vincent Mouw.

De ChristenUnie in Nunspeet gaat in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen alleen maar beloven dat we ons best zullen doen. Meer niet. Dat spreken we af. Dat betekent niet dat we geen ambities hebben. Integendeel. We hebben een heleboel ambities en daar gaan we ook werk van maken. Maar ambities zijn iets anders dan beloften.