Berichten over Evert Leusink

1. 2018 TOPBANNER  2 - Evert.JPG
    Door Evert Leusink op 15 januari 2020

Hardere aanpak straathandel drugs nodig

De ChristenUnie Nunspeet pleit voor een hardere aanpak van de straathandel in drugs. In de vergadering van de Commissie Algemeen Bestuur heb ik aangedrongen op het toepassen van de Veluwse methode. Dat geeft de burgemeester de mogelijkheid om straatdealers meteen een boete op te leggen, los van de strafrechtelijke vervolging. Ik ben blij dat burgemeester Breunis van de Weerd toezegde deze methode toe te gaan passen.

2. 2018 02 EVERT - Afvalverwerking
    Door Evert Leusink op 7 maart 2018

Betere service bij afvalverwerking

De ChristenUnie wil een volwaardige milieustraat voor de afvalwerking van alle inwoners van de gemeente Nunspeet. De service moet beter worden, zodat burgers op een goedkope en makkelijke manier hun afval kunnen scheiden en inleveren. Onderdeel van de betere service is dat alle huishoudens elk jaar gratis 300 kg grof vuil kunnen storten. Met een positieve prikkel bereik je meer dan met prijsverhogingen.

3. 2018 02 HOOFDKOLOM - Sleutelkluisjes
    Blog door Webredactie CU Nunspeet
    Door Webredactie Nunspeet op 28 februari 2018

Alleen zorgverleners kunnen binnenkomen

Ongewenst bezoek wordt buiten de deur gehouden, maar zorgverleners kunnen binnenkort veilig het huis binnenkomen van mensen die zorg nodig hebben. Dat blijkt uit een concreet uitvoeringsplan van het college van burgemeester en wethouders. CDA en ChristenUnie zijn daar blij mee. Het plan van het college is de concrete uitwerking van het voorstel dat Koos Meijer en Evert Leusink in maart 2017 hebben ingediend. Mensen die afhankelijk zijn van zorg aan huis hebben hier met smart op gewacht.

4. Dorpshuis Vierhouten 01
    Door Evert Leusink op 29 januari 2018

Duurzaam succes voor ChristenUnie

De gemeente Nunspeet gaat de komende maanden nieuwe beheersplannen opstellen voor alle gebouwen. Daarin wordt met name gelet op duurzaamheid. Dorpshuis Horsterhoek wordt een voorbeeld voor het verduurzamen van monumenten. Dat blijkt uit antwoorden van het college van burgemeester en wethouders op vragen van de ChristenUnie. Dit is goed nieuws voor het milieu en dus een belangrijk succes. De aanhouder wint.

5. 2018 02 - EVERT TOPBANNER
    Door Evert Leusink op 23 januari 2018

Gemeente, zorg dat je de smeerolie bent

De ChristenUnie in Nunspeet pleit voor een lokale ombudsman. Dat is niet het begin van ons verhaal, maar juist het eind. Wij benadrukken in ons verkiezingsprogramma ‘De kracht van samen’ dat de mogelijkheden van de samenleving beter benut moet worden. De gemeente moet functioneren als smeerolie en niet als rem. Durf het aan om mensen en bedrijven minder regels te stellen en meer vertrouwen te geven. Zijn zij ontevreden over de manier waarop de gemeente reageert? Dan kunnen zij dat voorleggen aan een gemeentelijke ombudsman.

6. 2018 EPPO BRUINS - Hoofdkolom 1
    Door Evert Leusink op 10 januari 2018

Nunspeet, verleg de koers naar Lelystad Airport!

De ChristenUnie wil dat Burgemeester en Wethouders van Nunspeet de koers inzake Lelystad Airport verleggen. Nunspeet is nu evenals bijvoorbeeld Harderwijk en Lelystad nog steeds vóór een snelle uitbreiding van het vliegveld. Dat kan volgens ons echt niet meer. Er zijn blunders gemaakt bij de voorbereiding. Het vertrouwen van de inwoners van met name Gelderland en Overijssel is weg. Lelystad Airport mag niet doorgedrukt worden. De uitbreiding van een vliegveld vraagt om zorgvuldigheid.

7. 2018 02 - EVERT HOOFDKOLOM 1a
    Door Evert Leusink op 6 januari 2018

10 miljoen voor verbeteren klimaat

De ChristenUnie wil een klimaatfonds van € 10 miljoen om werk te maken van duurzaamheid. Het gaat om de toekomst van onze kinderen. De aarde moet leefbaar blijven. Dan moeten we eerlijk tegen elkaar zijn. Mooie woorden zijn niet genoeg. Ik vind dat er nu boter bij de vis moet. Dit klimaatfonds willen we vullen met de opbrengst van de precarioheffing op kabels en leidingen van nuts- en telecombedrijven.