Berichten over Hulshorst

FOTOBLOG - Arie Harteveld1
    Door Arie Harteveld op 21 februari 2018

Kindcentrum in Hulshorst nodig

De ChristenUnie pleit voor een Kindcentrum in Hulshorst. Dat hoeft echt niet zo groots en massaal te zijn als de Integrale Kindcentra (IKC) in Nunspeet, maar het is belangrijk dat er hier binnen de school naast een peuterspeelzaal tenminste ook een buitenschoolse opvang is. De voorzieningen in Hulshorst voor gezinnen met kinderen moeten op peil zijn. Als het voor hen niet meer aantrekkelijk is om in het dorp te wonen, heeft dat gevolgen voor de sportverenigingen en de kerk. Er is dan geen aanwas van onderaf meer.

2. 2018 08 TOPBANNER - Arie Harteveld
    FOTOBLOG - Arie Harteveld1
    Door Arie Harteveld op 30 januari 2018

WOC in Hulshorst is geen luxe

De ChristenUnie pleit voor een wijkontmoetingscentrum (WOC) in Dorpshuis De Wieken in Hulshorst. Het dorpshuis is een ontmoetingsplek bij uitstek. In samenspraak met de buurtvereniging en het bestuur van het dorpshuis moet die functie versterkt worden met voorzieningen op het gebied van zorg en welzijn. De leefbaarheid in kleine kernen is kwetsbaar. Een WOC in Hulshorst is geen luxe, het is een noodzaak om het voor alle generaties mogelijk te maken om in ons dorp te blijven wonen.