Geef mensen met een beperking de kans om te zwemmen

FOTOBLOG - Jennifer Elskamp1
Door Jennifer Elskamp op 25 februari 2020 om 19:25

Geef mensen met een beperking de kans om te zwemmen

De ChristenUnie Nunspeet wil dat het college meedenkt over het behoud van een zwemfaciliteit voor mensen met een beperking in de gemeente Nunspeet.  Daarom heb ik schriftelijke vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. Na de sluiting van het therapiebad van 's Heerenloo in Ermelo sluit nu ook het bad van Philadelphia in Vierhouten.

Vanaf afgelopen zaterdag is er op sociale media aandacht gevraagd voor de sluiting van dit therapiebad. Wij hebben de berichtgeving met veel belangstelling gevolgd. Intussen is het bericht meer dan tweeduizend keer gedeeld en heeft De Stentor er een artikel over gepubliceerd. Het houdt veel mensen bezig en het gaat ook ons aan het hart. Voor mensen met een beperking is het heel belangrijk om in een veilige omgeving te kunnen bewegen. Voor veel van die mensen, denk maar aan mensen met epilepsie, is een zwembad dan de meest veilige omgeving.

Na de sluiting van het therapiebad van 's Heerenloo was het bad in Vierhouten nog het enige alternatief in deze omgeving. Ook de leerlingen van De Wingerd maken gebruik van het therapiebad van Philadelphia. Onze fractie rekent erop dat het college in gesprek wil gaan met de betrokken partijen om samen na te denken over oplossingen om deze belangrijke faciliteit te behouden.

Labels: , ,