Gert van den Berg stopt als wethouder

Door Webredactie Nunspeet op 16 juni 2020 om 16:31

Gert van den Berg stopt als wethouder

ChristenUnie zoekt bruggenbouwer

Wethouder Gert van den Berg neemt afscheid als bestuurder van de gemeente Nunspeet. Dat heeft hij vandaag meegedeeld aan het gemeentebestuur. Hij is per 1 augustus a.s. benoemd als Manager Jeugd GGZ & Wmo bij de Dimence Groep: “Daar ga ik zes multidisciplinaire teams aansturen. Een boeiende uitdaging.”

Daarmee komt een einde aan een wethouderschap van 9 jaar (en daarvóór een raadslidmaatschap van nog eens 9 jaar). De ChristenUnie bedankt Gert voor zijn grote inzet voor de lokale gemeenschap. Bestuursvoorzitter Nico Schipper: “Gert ontpopte zich snel als een goede bestuurder, die zich als een vis in het water voelde binnen het sociaal domein. Bedankt, Gert!”
Tijdens zijn wethouderschap kwam Van den Berg voor grote uitdagingen te staan. Ook de politiek-bestuurlijke omgeving veranderde. Hij zat de laatste jaren als wethouder van de ChristenUnie aan tafel met twee wethouders van Gemeentebelang en twee van de SGP.

Het is nu aan de ChristenUnie om een opvolger voor Van den Berg voor te dragen. Nico Schipper: “We hebben een paar kandidaten in het vizier, maar geven onze leden ook graag de gelegenheid om mee te denken. Een selectiecommissie gaat gesprekken voeren met beschikbare mannen en vrouwen.
Voor ons is belangrijk dat de kandidaat een bruggenbouwer is, die het belang van alle Nunspeters dient. Hij of zij moet in staat zijn om geloof en politiek op een aansprekende manier met elkaar te verbinden en natuurlijk affiniteit hebben met het sociaal domein.”

Labels: , ,