ChristenUnie feliciteert Elspeet!

FOTOBLOG - Kees Smit
Door Kees Smit op 29 oktober 2021 om 08:24

ChristenUnie feliciteert Elspeet!

De ChristenUnie Nunspeet feliciteert alle Elspeters met het behoud van het Kulturhus als plaats van verbinding. In de gemeenteraad is besloten tot de aankoop van het Kulturhus en is ingestemd met de exploitatie door Stichting Dorpshuis Elspeet (SDE). Wat de ChristenUnie betreft een belangrijke mijlpaal en het resultaat van een langdurig proces.

Dat proces verliep moeizaam de afgelopen jaren, maar dankzij de tomeloze inzet van enkele Elspeters (lees: bestuur SDE), het college van B&W  en de gehele gemeenteraad mag het resultaat er nu zijn.

Fractielid Kees Smit was destijds nauw betrokken bij de ontwikkeling en bouw van het Kulturhus. Als lid van het Elspeets Fanfare Korps zat hij in de stuurgroep van participanten. Als man van het eerste uur is hij blij dat het Kulturhus nu deze doorstart krijgt.

Kees: “Vanaf het begin is onze insteek geweest dat het Kulturhus een huiskamer moet zijn voor alle Elspeters. Een plaats van inclusie. In de plannen van SDE krijgt het Kulturhus weer die bestemming. Daar zijn we blij mee!”