Aantal keer gelezen

ChristenUnie actief op Twitter en Youtube

twitter-logo-415x367donderdag 07 januari 2010 23:58

De ChristenUnie zet naast de oude en vertrouwde campagnemiddelen ook nieuwe en moderne instrumenten in om met kiezers in gesprek te gaan.

Door Website ChristenUnie Nunspeet [25291]

Gert van den Berg: “Het is belangrijk dat een campagne geen eenrichtingverkeer is en wij worden er alleen maar wijzer van als we met jan en alleman praten”. Daarom is de ChristenUnie sinds kort actief op Facebook en Twitter en Youtube: “Het is een succesvolle manier om contact te leggen met ouderen en vooral ook jongeren, die we op andere manieren niet bereiken. Inmiddels heb ik wat ervaring: het is ontzettend leuk om te doen!”

Tijdens de verkiezingscampagne van 2006 baarden Gert van den Berg en Nico Schipper opzien door als eersten in Nunspeet te gaan bloggen. Dat leverde de plaatselijke pers interessante informatie op over de campagne en de coalitiebesprekingen. De weblog is in populariteit inmiddels ingehaald door Facebook – vergelijkbaar met Hyves – en Twitter en Youtube.

Contactgegevens
Belangstellenden kunnen zich op www.facebook.com aanmelden als ‘vriend’ en op www.twitter.com als ‘volger’ van Gert van den Berg en Nico Schipper. Facebook biedt wat meer achtergrondinformatie. Twitter bezorgt alleen korte berichten van maximaal 140 tekens. Op www.youtube.com zijn filmpjes te vinden met korte en bondige statements van de kandidaten van de ChristenUnie. Het meest simpel is een bezoekje aan de website www.nunspeet.christenunie. Daar is een link aangebracht met Facebook en Twitter en Youtube en is nog veel meer informatie en verkiezingsnieuws te vinden.

« Terug